Okulary Ray-Ban przeciwsłoneczne i korekcyjne
( ilość produktów: 9 )W świecie okularów jest kilka firm, które odniosły sukces w skali globalnej. Do nich należy Ray-Ban, którego nie trzeba specjalnie przedstawiać. Jest to marka powszechnie znana i przede wszystkim lubiana. Większość z nas ma lub chciałaby mieć swój egzemplarz.
Kultowe okulary Ray-Ban
Historia Ray-Ban sięga 1936 roku. Wtedy to na zlecenie US Army Air Corp., co niektórych może zaskoczyć firma Bausch&Lomb (właśnie ta, która produkuje dzisiaj np. soczewki kontaktowe), stworzyła kultowy model Aviator. Armia szukała okularów przeciwsłonecznych do ochrony swoich pilotów przed szkodliwym promieniowaniem słonecznym, ale także okularów przeciwsłonecznych, które wyglądałyby elegancko i porywająco. W 1937 roku zamiast plastikowych ramek, pojawiły się metalowe i to w takim kształcie produkowane są do dzisiaj. Szczególną popularność model ten zyskał podczas II Wojny Światowej, kiedy to generał Douglas MacArthur został sfotografowany w Aviatorach podczas lądowania wojsk na plaży na Filipinach.
Aviatorki - najpopularniejsze okulary Ray-Ban
Ray-Ban odniósł tak wielki sukces, że oprawki Aviator nosili nie tylko piloci czy żołnierze, ale i zwykli obywatele. Aviator stał się idealnym dodatkiem pasującym do militarnego stylu życia, który przenikał kulturę mody tamtych czasów. Po II Wojnie Światowej stało się jasne, że aby dalej się rozwijać Ray-Ban musiał stworzyć nowy model. Pomimo niesłabnącej popularności Aviatora, zdecydowano się na nowy projekt. W 1952 roku za sprawą Raymonda Stegemana światło dzienne ujrzał model Wayfarer. Projekt był nieszablonowy. Zrywał z wszelkimi wcześniejszymi stylami okularów przeciwsłonecznych. Nic więc dziwnego, że od razu przypadł do gustu gwiazdom srebrnego ekranu czy innym znanym osobistościom, takim jak Marilyn Monroe, John Lennon, James Dean, John F. Kennedy, Roy Orbison, John Belushi cz Andy Warhol. Oprócz oprawek nie można zapomnieć o samych soczewkach. Soczewki G-15 zostały tak ulepszone, aby łączyły wyjątkową ochronę przed olśnieniem, przy tym dając doskonałe odwzorowanie kolorów i 100% ochrony przed promieniowaniem UV.
Okulary Ray-Ban w kulturze
Popularność okularów Ray-Ban spadła w latach siedemdziesiątych, gdy era dyskoteki zapoczątkowała bardziej ekstrawaganckie okulary. Popularność wróciła na początku lat 80. Okulary Ray-Ban pojawiły się w kultowym filmie The Blues Brothers. W latach 1982–1987 Ray-Ban umieścił swoje okulary w ponad 60 filmach i programach telewizyjnych. Ale Hollywood nie było jedynym miejscem, w którym Ray-Ban cieszył się popularnością. Okulary nosiły m.in. Madonna, członkowie grupy U2 czy Michael Jackson, który używał Wayfarera podczas swojej światowej trasy koncertowej „Bad” w latach 1987-89. Dzisiaj Ray-Ban należy do Luxottica Group, która ma w swoim portfolio najbardziej znane marki okularów na świecie, w tym Revo, Oakley, Oliver Peoples, Persol, Chanel, Versace czy DKNY. Można śmiało powiedzieć, iż Ray-Ban przetrwał próbę czasu i wydaje się, że przyszłość marki leży w przełomowej innowacji. Okulary Ray-Ban przecinają granice czasu i bezustannie pozostają modne i pożądane. Są wyznacznikiem rodowodu, kurtuazji, indywidualności i charakteru.